Dlaczego warto postawić na audiobooki?
Coraz więcej osób preferuje audiobooki innym formatom książek. Opowiadamy, dlaczego warto postawić na książki audio.
2022-06-30, 10:00

Audiobooki

Książki w formacie audio nabierają coraz większej popularności. Z jakich powodów tak się dzieje i dlaczego warto przekonać się do tego formatu książek? Jeżeli chcesz dowiedzieć się nieco więcej o audiobookach, czytaj dalej!

Jak powstały audiobooki?

Audiobook, czyli książka w formacie audio, to inaczej książka mówiona. Aby powstała, potrzebna jest oczywiście książka drukowana, jej interpretacja, a także osoba (lub osoby) do czytania książki na głos. Jako forma foniczna literatury, audiobooki są dobrą alternatywą dla osób nieprzepadających za czytaniem książek oraz dla osób z wadami wzroku.

Pionierem w branży została firma Caedmon Records z Nowego Yorku, która to wydala w połowie XX wieku pierwszy zbiór utworów literackich w formacie audio. Pierwsza książka audio została zapisana na płycie gramofonowej i była przeznaczona dla dzieci. Później książki audio zaczęto nagrywać na taśmach magnetofonowych. Kolejnym przełomem w historii branży stało się rozpowszechnienie smartfonów.

audiobooki

Dlaczego warto przekonać się do audiobooków?

Największa zaleta książek do słuchania to możliwość zapoznania się z ciekawą lekturą podczas wykonywania innych czynności. W odróżnieniu od książki drukowanej czy elektronicznej, na której czytaniu trzeba odpowiednio się skupić, słuchania audiobooka można połączyć z innymi zajęciami. Wiele osób świadomie wybierają audiobooki ze względu na możliwość zagospodarowania czasu na zapoznanie się z ciekawą lekturą. Nie ważne, czy się prowadzi samochód, dojeżdża gdzieś komunikacją miejską, ćwiczy na siłowni czy sprząta — audiobook potrafi umilić czas.

KONTAKT / AUTOR
Woblink
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.